Ny regnemodel viser øget CO2-udledning fra projekter i stor infrastrukturplan

Oplysningerne får aftalepartier til at rynke panden.
Den forventede CO2-udledning ved anlæggelsen af den 3. Limfjordsforbindelse er opjusteret fra 263.000 ton til 480.000 ton som følge af opdateret regnemodel. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Den forventede CO2-udledning ved anlæggelsen af den 3. Limfjordsforbindelse er opjusteret fra 263.000 ton til 480.000 ton som følge af opdateret regnemodel. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

En opdateret version af en regnemodel hos Vejdirektoratet viser, at CO2-udledningen fra hele den store infrastrukturplan formentlig har været kraftigt underestimeret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også