Nulemissionszoner deler danskerne – nogle ser ulemper for transportmuligheder

Folketingets partier forhandler i disse dage om, hvorvidt store danske byer skal kunne lave zoner, hvor veje kun må bruges af køretøjer uden forbrændingsmotor. Ny måling fra Wilke for MobilityWatch viser, at danskerne er delte om, hvorvidt det er en god idé. Mange ser dog negative konsekvenser for deres egne transportmuligheder.
Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Er en såkaldt nulemssionszone en oase i storbyen uden os fra biler, busser og lastvogne og et tiltag, som kan sætte yderligere tryk på den grønne omstilling? Eller er det et nyt, besværligt bespænd for danskernes frie bevægelighed, der vil koste bl.a. fragtfirmaer og beboerne i områderne dyrt?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også