MobilityWatch

Volvo vil flytte elbilssalg over på nettet

Bilproducenten har allerede foldet salgsmodellen ud i en række lande.

Foto: Tt News Agency/Reuters/Ritzau Scanpix

Volvo vil i takt med, at elbiler fylder en større del af porteføljen, rykke sit bilsag væk fra forhandlerne og ud på internettet, som eksempelvis Tesla allerede har gjort.

Det fortæller Magnus Freding, senior vice president i Volvos globale onlineforretning, i et interview med Børsen.

“Vi ser et stort skifte i, hvordan forbrugerne ønsker at købe deres bil. Undersøgelser fra vores bilforhandlere i Storbritannien viser, at forbrugerne ikke er tilfredse med købsrejsen og den traditionelle model, som den er i dag,” siger direktøren til avisen.

Volvo har allerede indfaset salgsmodellen i Sverige, Tyskland og Storbritannien, mens bilkoncernen senere på året vil melde ud, hvornår den også vil blive rullet ud på det danske marked.

Kampen om fremtidens bilkøbere handler om én ting – og det er ikke prisen på bilen

Efter stor bilkoncern har opsagt alle danske forhandlere: "Den første af de helt store forandringer" 

Mere fra MobilityWatch

Nyt projekt vil gøre Aalborg til metanol-metropol

Et PTX-anlæg på 120 MW til 1,3 mia. kr. skal gøre Nordjylland til centrum for grøn metanolproduktion til skibsfart og tung transport, siger projektmagerne. Men hele projektet afhænger af, hvorvidt projektet tildeles den kommende støtte til grøn brintproduktion.

Læs også

Relaterede