MobilityWatch

Evergrande drømmer videre om den elektriske bil

Evergrande drømte engang om at blive større end Tesla. Det skal firmaet stadig være, lød håbet i oktober. Også selvom det står i gæld til halsen og ikke har solgt en eneste bil.

Hengchi er Evergrande Autos officielle bilmærke | Foto: Long Wei/AP/Ritzau Scanpix

TOKYO - I sommeren 2020 var Evergrandes grundlægger, Hui Kan Yan, blandt de rigeste mænd i Kina, men den aften ankom han til middag med hatten i hånden.

Middagens vært var Jack Ma, grundlægger af onlineplatform Alibaba. Ma var ikke helt så rig som Hui, lige knap, men langt mere magtfuld. Selv blandt Kinas nyrige jetset klasse havde Ma flere venner de rigtige steder og flere internationale forbindelser end de fleste samt et af Kinas stærkeste personlige brands. Og han havde tidligere sammensat Yunfeng Fund, en investeringsfond med en bugnende pengetank og lige så mange ambitioner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs