MobilityWatch

Efter nye tog-forsinkelser: Force majeur-spørgsmål bliver den store knast i DSB's forhandlinger om erstatning

Det er stadig oppe i luften, hvorvidt DSB kan se frem til en erstatning som følge af forsinkelserne hos togproducenten Talgo, fortæller direktør for Strategi & Togmateriel til MobilityWatch. En afklaring ventes først at ligge klar "om nogle få måneder".

"Talgo har fortalt os, at de er forsinkede på grund af corona, da fabrikker og kontorer i Spanien har været lukket ned. Den globale forsyningskæde er også udfordret, og det har gjort det svært for dem at skaffe komponenter," fortæller Jürgen Müller, direktør for Strategi & Togmateriel i DSB, til MobilityWatch. | Foto: PR / DSB

DSB får først leveret sine nye passagertog fra spanske Talgo i løbet af 2024 i stedet for i sommeren 2023, som det ellers var aftalt.

Det har togproducenten meddelt DSB, da coronasituationen har udfordret produktionen af de otte såkaldte vognstammer, som det danske, statsejede selskab skal have produceret.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Chef i DSB Ejendomsudvikling stopper pludseligt i sit "drømmejob"

Et pludseligt brud med DSB Ejendomsudvikling betyder, at Christian Melgaard må vinke farvel til sit "drømmejob." Trods ærgrelse over at skulle forlade det historiske udviklingsprojekt Jernbanebyen tager han situationen "ret afslappet" og afviser samtidig over for EjendomsWatch, at han skulle være vanskelig at arbejde sammen med.

Læs også

Relaterede