Efter nye tog-forsinkelser: Force majeur-spørgsmål bliver den store knast i DSB's forhandlinger om erstatning

Det er stadig oppe i luften, hvorvidt DSB kan se frem til en erstatning som følge af forsinkelserne hos togproducenten Talgo, fortæller direktør for Strategi & Togmateriel til MobilityWatch. En afklaring ventes først at ligge klar "om nogle få måneder".
"Talgo har fortalt os, at de er forsinkede på grund af corona, da fabrikker og kontorer i Spanien har været lukket ned. Den globale forsyningskæde er også udfordret, og det har gjort det svært for dem at skaffe komponenter," fortæller Jürgen Müller, direktør for Strategi & Togmateriel i DSB, til MobilityWatch. | Foto: PR / DSB
"Talgo har fortalt os, at de er forsinkede på grund af corona, da fabrikker og kontorer i Spanien har været lukket ned. Den globale forsyningskæde er også udfordret, og det har gjort det svært for dem at skaffe komponenter," fortæller Jürgen Müller, direktør for Strategi & Togmateriel i DSB, til MobilityWatch. | Foto: PR / DSB

DSB får først leveret sine nye passagertog fra spanske Talgo i løbet af 2024 i stedet for i sommeren 2023, som det ellers var aftalt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også