DSB-chef efter kritik af rejsetidsgaranti: Vi gør mere end EU-reglerne kræver

Forbrugerrådet Tænk mener ikke, togselskaberne overholder informationspligten, når det kommer til at informere kunderne om deres rettigheder, når togene er forsinkede. Ifølge DSB har danskerne dog allerede meget favorable ordninger, fortæller DSB’s topchef til MobilityWatch.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Togselskaberne overholder ikke informationspligten, når det kommer til at informere danskerne om deres rettigheder og mulighed for kompensation, når togene er forsinkede.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også