SAS: For tidligt at oplyse om erstatninger efter strejke

SAS kan endnu ikke sætte tal på antallet af erstatningsansøgninger som følge af pilotstrejken. Selskabet kan heller ikke sige, hvor lang tid en erstatningssag vil tage.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Omkring 30.000 rejsende blev ramt dagligt af pilotstrejken i SAS. Strejken varede 15 dage - og det betyder at rundt regnet en halv million SAS-passagerer blev ramt, skriver det norske nyhedsbureau NTB.

SAS vil ikke kommentere antallet af krav om erstatning, selskabet har modtaget.

”Det er alt for tidligt at sige,” siger Karin Nyman, der er kommunikationsdirektør i SAS, til NTB.

Det er ligeledes for tidligt at kunne sige, hvor lang til det vil tage, før en eventuel erstatning lander kos kunden. Det afhænger nemlig blandt andet af, hvilken type kompensation, man har ret til.

”Alt, der kræver manuel håndtering, tager længere tid, men det går hurtigere med den kompensation, der sker automatisk. Beder man om refusion i stedet for en ombookning, sker det automatisk, og så går det ret hurtigt,” siger Karin Nyman til nyhedsbureauet.

En aktie i SAS dykker 7,5 pct. torsdag middag til 0,45 kr.

Pilotformand opfordrer SAS-piloter til at droppe feriedage

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også