Volvo gearer sig til 2027 og udsteder verdens første batteripas

Der er både fordele og ulemper ved at være klar med batteripassene tre år før deadline. 
Volvo sigter mod kun at producere fuldt elektriske biler i 2030. | Foto: Tt News Agency
Volvo sigter mod kun at producere fuldt elektriske biler i 2030. | Foto: Tt News Agency

Selvom elbilsproducenterne ifølge EU-regler først fra 2027 skal være klar med et såkaldt batteripas, der skal sikre elbilers dokumentation af forsyningskæden, melder svenske Volvo, som er ejet af kinesiske Geely, sig allerede på banen nu. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også