MobilityWatch

Stor erhvervshavn efterlyser penge til "den blå landevej" i infrastrukturplan

Danske havne fylder ikke meget i regeringens infrastrukturudspil. Det er ærgerligt, for dybere sejlrender er afgørende, hvis Danmark vil bevare arbejdspladser og førende position på havvindmølleområdet, siger chef for Lindø og foreningen Danske Havne.

Carsten Aa, direktør for Lindø Port of Odense og formand for brancheforeningen Danske Havne. | Foto: Lindø Port of Odense/PR

Selv om regeringen fortjener ros for en stribe af de tiltag, den foreslår i sin nye infrastrukturplan, er der også væsentlige mangler, når det gælder danske havne.

Det mener Carsten Aa, der er direktør for Lindø Port of Odense og formand for brancheforeningen Danske Havne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs