Region Hovedstaden: Infrastrukturmidler kan gøre mere gavn i tætbefolkede områder

Det vil blive en dårlig løsning, hvis man ender med at fordele puljemidlerne fra den nye infrastrukturplan til f.eks. støjbekæmpelse ligeligt ud over hele Danmark i stedet for at fokusere midlerne de steder, hvor man kan få mest for pengene.
Sådan lyder det i et debatindlæg i Politiken skrevet af den kommende regionsrådsformand (S) og formanden for trafikudvalget (SF) i Region Hovedstaden.
"Vi skal ikke smøre puljemidlerne ud i et tyndt lag over hele Danmark, vi skal bruge dem der, hvor vi bor tæt – og hvor der er reelle alternativer til bilen. I Region Hovedstaden har vi allerede planer om flere supercykelstier, støjbekæmpelse og grøn omstilling med hurtigere BRT-busser," lyder det i debatindlægget.
Det betyder ifølge debatindlægget, at man kan gå i gang med forbedringerne med det samme, da forundersøgelser og plandokumenter allerede er i hus, hvilket er en fordel for den grønne omstilling.
Efter 30 års ventetid får støjplagede aalborgensere endelig deres støjværn
Støtte til dybere sejlrender afvist: Minister peger på andre gaver til havnene
Ingen penge til dansk luftfart: Alligevel ser branchen positivt på ny infrastrukturaftale