DI Transport kommer med alternative forslag til omstridt vejafgift

Lavere afgifter på grønne brændstoffer og en højere dieselafgift er blandt brancheorganisationens forslag.
Karsten Lauritzen, branchedirektør i Di Transport, fortæller, at organisationens alternative forslag til kilometerafgiften vil reducere CO2-udledningen med ca. 1,8 mio. ton i 2030. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Karsten Lauritzen, branchedirektør i Di Transport, fortæller, at organisationens alternative forslag til kilometerafgiften vil reducere CO2-udledningen med ca. 1,8 mio. ton i 2030. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Det skal være attraktivt for den tunge transport at skifte over til grønne teknologier, mener DI Transport. Derfor er brancheorganisationen tirsdag ude med seks alternative forslag til den kilometerbaserede og CO2-differentierede vejafgift, som regeringen fremlagde i sidste uge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også