MobilityWatch

Mærsk vil kopiere techgiganters succes

Mærsk er i gang med at udbygge sin digitale platform til at blive den førende indgang, som verdens logistikkunder kredser om og bruger. På den måde vil Mærsk kopiere den succes, techgiganter som Amazon allerede nyder godt af.

Vincent Clerc, der er koncerndirektør i Mærsk, vil investere yderligere i at gøre shippingkoncernens platform til det sted, hvor transportkunderne henter deres informationer. | Foto: Maersk

På lige fod med techgiganter som Amazon og Airbnb satser A.P. Møller-Mærsk nu på at blive det centrale forbindelsespunkt for samtlige logistikkunder i hele verden.

Ved at fodre sin platform med data fra koncernens organisation og kombinere det med nyhøstede informationer udefra vil man fremadrettet kunne levere industriens mest grundige indsigt i de globale logistikkæder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Debat: Ro om afgifterne er afgørende for grøn omstilling

Den grønne omstilling af transportsektoren går nu hurtigere, end de fleste havde forestillet sig. Politikernes opgave i den kommende valgperiode er derfor at sikre fortsat ro om afgifterne, skriver direktør i Autobranchen Danmark i MobilityWatchs debatserie op til valget.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs