MobilityWatch

Egen tilsynsenhed og nyt myndighedshus skal gøre Femern-projekt til "fyrtårn" for ordentlige arbejdsvilkår

Det er ikke sjældent, at store anlægsprojekter kommer i vælten som følge af historier om problematiske arbejdsvilkår. Topchefen i det statslige selskab bag den kommende Femern-forbindelse fortæller, at man vil være et "fyrtårnseksempel"  for ordentlighed, hvilket en ny tilsynsenhed bl.a. skal sikre.

Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Ser man tilbage på de seneste års store infrastrukturprojekter i Danmark, er det forholdsvist nemt at finde eksempler på historier om problematiske og kritiserede arbejdsvilkår.

Senest kom det f.eks. frem, at man i forbindelse med opførelsen af Storstrømsbroen har været nødt til at fyre et italiensk byggefirma efter historier om, at rumænske byggearbejdere skulle betale en andel af deres løn tilbage til en arbejdsleder i firmaet i kontanter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs