MobilityWatch

Egen tilsynsenhed og nyt myndighedshus skal gøre Femern-projekt til "fyrtårn" for ordentlige arbejdsvilkår

Det er ikke sjældent, at store anlægsprojekter kommer i vælten som følge af historier om problematiske arbejdsvilkår. Topchefen i det statslige selskab bag den kommende Femern-forbindelse fortæller, at man vil være et "fyrtårnseksempel"  for ordentlighed, hvilket en ny tilsynsenhed bl.a. skal sikre.

Foto: Lars Krabbe/Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Ser man tilbage på de seneste års store infrastrukturprojekter i Danmark, er det forholdsvist nemt at finde eksempler på historier om problematiske og kritiserede arbejdsvilkår.

Senest kom det f.eks. frem, at man i forbindelse med opførelsen af Storstrømsbroen har været nødt til at fyre et italiensk byggefirma efter historier om, at rumænske byggearbejdere skulle betale en andel af deres løn tilbage til en arbejdsleder i firmaet i kontanter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede