MobilityWatch

Københavns Lufthavne øjner eksporteventyr i regeringens flyambitioner – men mangler konkret køreplan

Københavns Lufthavne har flere forslag til, hvordan dansk luftfarts grønne delmål i 2025 kan se ud, efter at statsministeren i sin nytårstale lettede på låget for regeringens ambitioner på området frem mod 2030. Men det er vigtigt med mere klarhed, understreger landets største lufthavn.

Marie Louise Hansen, corporate responsibility-chef i Københavns Lufthavne | Foto: PR / Københavns Lufthavne

Da statsminister Mette Frederiksens (S) nytårstale pludselig kom til at handle om fly, var det noget, Marie Louise Hansen med det samme bed mærke i.

Hun er corporate responsibility-chef i Københavns Lufthavne og har dermed bæredygtighed og grøn omstilling som en af sine kerneopgaver i det delvist statsejede selskab.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Yngre piloter går nu i åben krig med SAS-piloterne og Dansk Metal

Flyvebranchens Personaleunion, FPU, der især organiserer de yngre piloter, går midt i SAS-konflikten og pilotstrejken i struben på deres egne pilotkolleger og Dansk Metal. Dansk Metal kannibaliserer og ønsker blot de yngre piloters arbejdspladser lukket, siger FPU-formanden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs