MobilityWatch

Bilbasens nye ejer vil bygge bro mellem online og fysisk salg

På bilbranchens årsmøde understregede Bilbasens norske ejer, at selskabet vil samarbejde og ikke konkurrere med danske forhandlere i fremtiden. Fysiske forhandlere og digitale løsninger skal nemlig gå hånd i hånd.

Bilbranchens årsmøde fandt sted i Industriens Hus i København. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

De danske bilforhandlere skal ikke frygte en ny stor konkurrent, efter den norske Schibsted-koncern i sommeren 2020 købte danske Bilbasen, der faciliterer salg af brugte biler online.

Sådan lød det onsdag fra adm. direktør i Schibsted, Kristin Skogen Lund.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinkede

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinkede op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Muligt strejkekaos lurer i USA's travle havne

Forhandlingerne er indledt mellem containerrederier og havnearbejderne, men Mærsk-chef vurderer, at der ikke når at komme en ny aftale i hus, inden den nuværende udløber. Det giver frygt for strejkekaos.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs