MobilityWatch

Efter EU-møde: Benny Engelbrecht vil have bilproducerende lande og producenter ind i grøn kamp

Der var gode intentioner på torsdagens møde mellem EU's transportministre, men hvis der skal sættes en EU-slutdato for salget af fossile biler, skal både bilproducerende lande og producenterne selv blive endnu mere ambitiøse, mener transportminister Benny Engelbrecht.

Transportministeren, Benny Engelbrecht, har sammen med otte andre europæiske transportministre foreslået at sætte en fælles deadline i EU for, hvornår salget af konventionelle biler skal stoppe. | Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

"Det her er et maratonløb, hvor vi ikke nødvendigvis ved, om distancen er 42 kilometer, 100 kilometer eller mere, og derfor skal man også trække vejret dybt, inden man begynder på det."

Sådan lyder det fra transportminister Benny Engelbrecht (S) i et interview til MobilityWatch på bagkant af et møde mellem transportministrene i EU i Luxembourg torsdag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MobilityWatch

Stribe af danske transportselskaber kritiserer særligt krav i EU-vejpakke

Et nyt EU-krav medfører, at lastbiler hver 8. uge skal vende retur til det land, de er indregistreret i. Det er en sten i skoen på en lang række transportselskaber, som til MobilityWatch fortæller, at de bliver nødt til at køre med tomme lastbiler. Vognmandslobby mener, at selskaberne ”piver.”

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MobilityWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs